Re: za tysiąc z ogonkiem - prośba o ocenę

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 10 Dec 2006 - 01:00:58 MET

Użytkownik "avida" <dominika_cUSUNTO82@op.pl> napisał w wiadomości
news:elf3vp$7br$1@news.onet.pl...
> Heloł
> Po 5 latach trzebaby zmienić kompa i oto co wydumałem:
>
> pamięć:
> DDR 1GB (2x512) PC3200 KINGSTON = 400 zł

Póki co można zacząć od jednego modułu 512MB, a w przyszłości dołożyć drugi

> płyta główna:
> PŁYTA GIGABYTE GA-K8NF-9 NF4 S939 = 268 zł
> procek:
> AMD Athlon 64 3000+ 939 / VENICE = 216 zł

Do twoich potrzeb, biorąc pod uwagę że sprzęt nie będzie rozbudowywany to
najzupełniej wystarczy s754 - sporo tańszy (zarówno od S939 jak i AM2), a
niewiele wolniejszy. Oczywiście również ma 64bit, SSE3 itp "bajery"

> grafika:
> GAINWARD GF6500 256MB DDR2 ULTRA/1580 PCI-E = 224 zł

http://www.proline.pl/shop.php?prodid=GIGA+7300GS+256+PCIE
Ewentualnie jeśli znajdziesz w tej cenie to GF6200 128-bit,. ale i tak
najlepiej dorzucić 100zł i kupić GF7300GT - dorównuje szybkością 6600GT.
Ewentualnie zacząć na razie od płyty ze zintegrowaną grafiką nVidia 6100 (i
pamiętać żeby płyta miała 2xIDE)

> chłodziwo:
> ARCTIC COOLING FREEZER 64 PRO = 66 zł

-Naście zł kosztuje w sklepie regulator obrotów. Kupić i BOX-owy wentyl
spowolnić o 1/3.

> razem 1174 zł.
>
> Zasilacz (chieftec 360), obudowa, 2 dyski twarde (IDE), CD/DVD, karta TV,
> peryferia - te rzeczy będą ze starego kompa.
> Przeznaczenie kompa: komputer domowy, praca biurowa, programowanie w
> narzędziach MS (VS 2005), czasem filmy, często funkcja telewizora,
> sporadycznie jakaś gra (jaka to nawet nie wiem, ale pewnie żadne
> superwymagające).

> Podkręcać nie zamierzam, chyba że dałoby się łatwo i bez ryzyka.

Każdy K8 bez problemów można znacznie podkręcić. O 30% to nawet nie trzeba
podciągać napięcia (Sempron 2800+,3000+) i wystarczy BOX-owy wentyl (choć
wtedy to już raczej na nominalnych obrotach).