Re: Uziemienie - po raz kolejny - NIE LEKCEWAZYC!!!

Autor: Aikus <aikus_at_poczta.fm>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 15:58:54 MET

KILu napisał(a):

> A masz gwarancję, że ten pin 0 w gniazdu to faktycznie uziemienie?

No wlasnie pytam... W zasilaczach ATX uziemienie jest na 100% polaczone
z masa zasilacza, a wiec rowniez z pinami 0V w przewodach wyjsciowych. A
jak jest w tym plastikowym badziewiu?

> Zresztą nawet jeśli, to w ten sposób bym tego nie realizował - część
> wtórna zasilacza pewnie jest odseparowana od pierwotnej i stworzysz w
> ten sposób pętlę mas.

Wlasnie tego sie obawialem... Cholera wie co te chince tam wymyslili za
konstrukcje tych zasilaczy....:)

> Zresztą właśnie dzięki połączeniu mas kieszeni z laptopem ich potencjał
> powinien się zrównywać (dlatego nie ma osobnego uziemienia - dopiero
> wtedy mogłyby się zacząć problemy).

Znaczy wiesz... Dopuszczalem mozliwosc, ze moze polaczenie mas kieszeni
i obudowy kompa moze byc za slabe przez te kabelki USB i dlatego jednak
jest miedzy nimi roznica potencjalow... A roznica byc musiala, bo obydwa
dyski byly podlaczone do kompa i pomiedzy nimi wyczulem roznice
potencjalow gola reka. WIec jesli one mialy roznice miedzy soba, to
przynajmniej jeden z nich musial miec potencjal rozny od potencjalu lapka.
Notebook mam z zasilaczem ze stykiem ochronnym, i oczywiscie podlaczam
go do gniazdka z uziemieniem, wiec wierze, potencjal jego obudowy jest
~rowny potencjalowi 0. Tylko te pieprzone zasilacze od dyskow sa bez
uziemienia.
A istotne jest jeszcze ze wszystkie urządzenia chodza na 100% na jednej
fazie - tylko jedna mam w domu:)

POza tym ... kurcze no nie slyszalem o czyms takim jak "przesztywnienie
ukladu" nadmierna iloscia uzmiemien:) ...

Dobra pies to tracal - wychrzaniam te zasilacze i zamiast nich uzyje
normalnego, starego poczciwego AT, ktory jak wiadomo uziemienie ma.

--
Pozdrowienia!!
Aik