Re: grzanie się notebooka

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Thu 07 Dec 2006 - 09:28:05 MET

Dnia 06.12.2006 atoli <atoli_@gmail.com> napisał/a:
> przy uruchomionym kliencie poczty, komunikatorze i przeglądarce 61 C (na
> linuxie z kde bez bajerów, oczywiście skalowanie cpu działa bo kiedyś
> chodził cicho), powyżej około 67 stopni wiatraczki zaczynaja pracować na
> maxa, notebook jest głośniejszy od niejednego peceta, w zasadzie już teraz
> jest tak głośny jak pc.

Powinien mieć imo mniej przy takiej inetowej pracy z mail,im,www on się
nudzi, to mój celek m410 się rzadko przedmuchuje na takiej pracy.
Sprawdź w /proc/acpi/procesor/CPU*/power (link z pamięci) w jakim state
masz procesor, możliwe że na zasilaniu AC on poprostu ma tryb pracy
na full. Zobacz czy zmienia Ci tryby po przejściu na baterie i czy
zwolni wiatrak, lub zacznie przedmuchiwać cyklicznie.
Może faktycznie kurz itp przeszkadza w obiegu powietrza, ale taka ingerencja
w laptopa to już zależy od Twoich umiejętności :)

***         http://jeep.comm.pl         ***
*** rtg  project  http://gg.overwap.net ***