Re: filtr przeciwprzepięciowy

Autor: Slaw <what_at_for.com>
Data: Wed 06 Dec 2006 - 23:02:09 MET

Jacek Maciejewski napisał(a):

> Ta ochrona jest iluzoryczna, więc pytanie bez sensu. A elementy zasadniczo
> się nie zużywają o ile nie wystąpi niszczące przepięcie.

Ja bym to nazwał raczej listwą z bezpiecznikami i świecącym włącznikiem
a nie filtrem. Najbardziej zużywa się właśnie włącznik. W lepszych przy
wyłączaniu listwy po zakończeniu pracy z kompem po kilku latach (2 - 5
lat) czuć włączając/wyłączając opory tego guziczka, często spowodowane
przez wypalone się styki. Powoduje to brzęczenie i przeskakiwanie iskry
zamiast ciągłego przepływu prądu. W gorszych te guziczki nawet bez
dotykania po tym okresie same dosłownie "wystrzeliwują w powietrze".

--
Slaw