Re: Drukarka laserowa do FOTO - jaka najlepsza?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 23:29:00 MET

** Escorpion wrote:

> Witam! Przymierzam sie do zakupu kolorowej drukarki laserowej, ktora
> bedzie uzywana wylacznie do drukowania duzej ilosci zdjec w
> najlepszej mozliwej jakosci. Zalezy mi na mozliwosci:

> -kalibracji kolorow,
> -niskich kosztach eksploatacji (nieoryginalne tonery),

O tym raczej zapomnij. Tzn. nie wiem, ostatnio jak się dowiadywałem pod
tym względem właśnie to nie ma po prostu regenerowanych
tonerów/zamienników do laserów kolorowych. No ale może coś się
zmieniło, chętnie posłucham.

> -drukowania przynajmiej w formacie A4, a najlepiej do A3,

Format A3 to już Ci diametralnie zwiększy koszta - po prostu w
przypadku laserówek to już będzie inna klasa drukarek. W laserowych
elementy drukujące się nie ruszają, przez co z automatu muszą być
wielkości wydruku. W atramentowej technologii głowica z tuszem się
przemieszcza, więc zwiększenie odległości na jaką jeździ nie jest takie
drastyczne.

> -pracy w lokalnej sieci komputerowej,

Po prostu w sieci. Lokalna z nielokalną niewiele się różni, pulą
adresową po prostu. Każda zwykła drukarka może pracować w sieci za
pośrednictwem komputera, który ją udostępnia dla innych komputerów.
Inna opcja to serwer druku wbudowany w drukarkę - ale to jest raczej
dla sprzetów klasy biurowej.

(...)

> To tyle na poczatek. Co moglibyscie polecic, a co kategorycznie
> odradzic?

Z tego co napisałeś to wymagania spełniają raczej jedynie dosyć drogie
(rzędu kilku, kilkunastu tys. zł) drukarki laserowe i całkiem normalne
atramentówki (w tym większego formatu).

Ale i tak o niczym to nie przesądza bo nie określiłeś:
- ile wydruków miesięcznie?
- w jakim środowisku to ma działać? np. w biurze? w studiu?
- co to oznacza "najlepsza możliwie jakość"? najlepszą jakość to pewnie
  najdroższa i najbardziej wypasiona drukarka zapewni...