Re: Nie widzi nagrywarki

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 11:54:27 MET

"Eneuel Leszek Ciszewski" el3fm6$46t$1@flis.man.torun.pl

adamex 718e.00000026.45753697@newsgate.onet.pl

> nagrywarka to NEC 3550A

Z tego co mnie wiadomo -- NEC zwraca informacje o tego rodzaju błędach.

Aby było jasne -- tego rodzaju błędy są na każdej nagranej płycie
CDR/CDRW/DVD-R/DVD+R/DVD-RW/DVD+R -- także na CDDigitalAudio (czyli
tych z muzyką -- tyle, że tam się inaczej nazywają) i nie samo istnienie
tych błędów decyduje o wadliwości nagrywarki (bo zawsze istnieją)
ale ich poziom/ilość/liczba/gęstość_wystąpień. Ponieważ nie mam
nagrywarki zwracającej informacje o tych błędach -- nie mam
o nich pojęcia. :)

Im ich mniej:

  -- tym zapis czytelniejszy i płyta może być czytana szybciej,
     jako że w trakcie czytania mniej trzeba włożyć ,,wysiłku''
     w ich skorygowanie;

  -- tym dłuższa/większa żywotność zapisanej płyty, jako że
     zapis na płycie ulega z czasem pogarszaniu; szacuje się,
     że dobrze/poprawnie/prawidłowo nagrane płyty DVD-/+R
     mają żywotność od 30 lat do 100 lat; u mnie to kilka
     miesięcy, o ile płytę ud się w ogóle nagrać.

Płyty nagrywane są z nadmiarową informację, dzięki czemu możliwe
jest wielostopniowe korygowanie błędów. Niestety czasami błędy są
niekorygowalne zupełnie. W przypadku płyt CDDA (z muzyką) czasami
słyszymy w takim miejscu trzaśnięcie, czasami nic nie słyszymy
szczególnego/nienormalnego, ale w przypadku płyt z danymi takie
błędy są niedopuszczalne w ogóle. Możemy zgadzać się na **drobne**
i **nieliczne** **niekorygowalne błędy** także w filmach typu DVIX
czy DVD, jako że i tam nie są one tak istotne. Niestety w przypadku
płyt z danymi -- jeden niekorygowalny błąd dyskwalifikuje płytę.
Tutaj (jak widać) płyty są nieczytelne mniej więcej od połowy.

--spacja