Re: Nie widzi nagrywarki

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 10:55:13 MET

adamexWYTNIJTO@plusnet.pl 718e.00000026.45753697@newsgate.onet.pl

> podajcie jakieś nazwy programów do nagrywania bo nie wiem czego szukać

> nagrywarka to NEC 3550A

ImgBurn. :) Jest za freeko. Nie za freeko jest DVDInfoPro.
Razem dają piękne malunki tego, co się nagrywa:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20test/sony%2016%20na%2010.png

powyżej ,,nagrywanie'' w 'test', czyli bez uruchamiania laserka -- płyta się kręci,
mega/giga/bajty płyną, ale nie się nie nagrywa. Poniżej ta sama płyta, ale naprawdę
nagrywana. Ta sama płyta, ten sam obrazek ISO, tyle tylko, że już laser pali płytę:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/ssony%2016%20na%2010.png

Fiolet pokazuje weryfikację. Jak widać wyraźnie -- płyta się nagrała do końca, po
brzegi, ale od pewnego momentu nie udaje się jej przeczytać. W trakcie weryfikacja
wyskakują błędy, które wyglądają jakoś tak:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/esony%2016%20na%2010%200.png
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/esony%2016%20na%2010%201.png
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/esony%2016%20na%2010%202.png
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/esony%2016%20na%2010%203.png

lub jakoś tak:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/rsony%2016%20na%2010%200.png
 (po prawej na dole i jeden czerwony kwadracik)
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/sony%20nagranie/rsony%2016%20na%2010%201.png
 (tu też po prawej, w okienku i już dużo czerwonych kwadracików -- niemożliwych do odczytania sektorów)

a tutaj TADK dzień wcześniej:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/tdk%20nagranie/tdk%2016%20na%2010%20minus.png
 (też mniej więcej od połowy nie daje się weryfikować)
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/tdk%20nagranie/ttdk%2016%20na%2010%20minus.png
 (a tak wygląda płyta po pełnej weryfikacji,która niestety trwała ponad 17 godzin sic!!)

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/tdk%20nagranie/tdk%2016%20na%2010%20minus.png
 taki rysunek powstaje z pliku o rozszerzeniu IBG, a plik taki powstaje w trakcie wypalania płyty
 programem ImgBurn; dodatkowo powstaje plik z rozszerzeniem LOG; obydwa pliki powstają w trakcie
 wypalania płyty i są zapisywane/dopisywane_do_istniejących na dysku, po zakończeniu :) wypalania
 płyty programem ImgBurn; rysunek powyższy powstaje natomiast dzięki programowi DVDInfoPro, który
 dane z pliku IBG potrafi przeczytać i zobrazować;

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/toshiba/29%20listopada/tdk%20nagranie/ttdk%2016%20na%2010%20minus.png
 a taki powstaje w wyniku sprawdzania programem DVDInfoPro;

-=-

ImgBurn wypala i weryfikuje tuż po nagraniu
(efekty powyżej)

lub

niekoniecznie tuż po nagraniu, ale tu efektu
takiego sprawdzania nie ma, a wygląda on inaczej;

DVDInfoPro weryfikuje po nagraniu (niekoniecznie tuż
po nagraniu) i efekt zamieściłem; ponadto DVDInfoPro
potrafi sprawdzić jakość/stan nagranej płyty; efekt
takiego sprawdzenia wygląda tak jak weryfikacja lub
może wyglądać także inaczej, o ile nagrywarka
raportuje błędami pi/pif itp.; :) Toshiba nie raportuje;

-=-

do stworzenia obrazka ISO, który następnie jest wypalany przez
ImgBurn (lub inny program nagrywający) służy masa innych programów,
z których ja preferuję WinImage oraz MagicISO; :) (oba płatne)

-=-

--spacja

Postscriptum: Jak widać -- mam problem z nagrywarką. Zakupiona jest
              w ZETO Białystok 23 listopada 2004 roku. Ja utrzymuję,
że nagrywarka jest bublem, ZETO Białystok, że nagrywa poprawnie. :)
Jak widać -- są dwie płyty z najwyższej półki. Nawet trudno określić,
która z nich jest lepsza, bo aktualnie panuje opinia, że płyty Sony
są lepsze od TDK. Inne popsute płyty tą nagrywarką to: Verbatim,
EMTEC/BASF, Philips, Dysan -- polecona przez sprzedawcę nagrywarki,
Vobis, Media Store, Esperanza -- polecona przez sprzedawcę nagrywarki...