Re: Pecet dla wymagającego grafika 2D

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 11:37:13 MET

"latet" <spam@xxx.pl> wrote in message news:el1fnu$l35$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Niedawno pytalem o to ogolnikowo, a teraz chciałbym
> zweryfikować konkretne elemenety.
>
> Chodzi o kompa dla grafika 2D (Photoshop, Corel, Quark),
> pracującego pod WinXP.
>
> płyta: Asus P5LD2 SE/C (Intel 945P)
> procek: Core 2 Duo 1.86 MHz
> RAM: 2 GB DDR2, 800Mhz (nie ma Kingstona - czy moze byc APACER?)
> zasilacz: 500 W
> grafika: GF 7600 GS wersja "silent" (Asus), 256 MB
> dyski: trzy twardziele Samsung SATA (3x 250 GB)
>
> Bardzo proszę o uwagi.
> Nie wiem czy zaufać kościom RAM firmy APACER?

> [...]

1. Po co Ci taki duzy zasilacz?
2. Mozesz sie zastanowic nad wieksza iloscia pamieci, tylko nie jestem
pewien czy producenci wymienionego przez CIebie oprogramowania maja juz
wersje 64bitowe, bo inaczej nie ma to teraz sensu. Oczywiscie musialbys miec
XP x64 lub w przyszlosci Viste 64.
3. Dwa nie za duze dyski na system i aplikacje (ewentualnie dane, jak duze
dane to duze dyski) w Raid1 (mirror) np. WD RE2. Ewentualny jeden duzy dysk
na dane i jeden na pliki tymczasowe, swapa, itp. jesli masz pieniadze to
moze byc to Raptor.
4. Monitor: LCD sa juz bardzo dobre do tych zastosowan ale za te pieniadze
to chyba jeszcze chwile trzeba poczekac. Ja uzywam w podobnych celach Eizo
768 i jestem zadowolony (~2200 PLN).

Pzdr.,
uC
www.ultracode.eu