Plama w ekranie LCD

Autor: wooky <wooky_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 05 Dec 2006 - 07:54:27 MET

Witam,

Mam problem z dogadaniem się z serwisem Fujitsu-Siemens w sprawie naprawy
monitora.
Serwis FS (firma Zolter) odpowiada z automatu, żeby im przesłać monitor,
to zrobią ekspertyzę, ale na pytanie ile by to kosztowało, jeśli nie
uznają tej naprway w ramach gwarancji, to już milczą.

A problem jest taki:
Powstała jakś plama w ekranie LCD pod matrycą pikseli.
Wygląda to tak jak zwykła plamka na ekranie, ale np. jak wychylam się w
prawo, to plamka względem pikseli wędruje też w prawo (pozorny ruch plamy
na ekranie przed pikselami byłby w lewo względem tła)
Nie jest to uszkodzenie pikseli, bo mniejszy poziom jasności mają na raz
~2 piksele, ale obszar obejmowany przez plamę w zależności jak mocno się
powychylam jest mniej więcej 5x5 piksele
Dla zobrazowania wykonałem zdjęcia:
http://polaris.put.poznan.pl/~wooky/lcd/

Pytania:
1. Czy ktoś miał analogiczny problem, oprócz robaczków w matrycy (to był
dopiero wątek!) i jak to się skończyło?
2. Skąd to mogło się pojawić?
3. Ktoś miał jakieś doświadczenia z firmą Zolter?

Uszkodzenie nie jest mocno uciążliwe, bo zmienia kolory razem z tłem, ale
przy jaśniejszym ekranie już mi dokucza. :/

--
wooky