Kłopoty z płytą m726mrt i szybszym prockiem

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Mon 04 Dec 2006 - 17:03:12 MET

Witam
Ostatnio męczę kompek z płytą Amptron PII-3726(M)T albo PCchips
M726MRT_v1.2-0, trudo to dokładnie ustalić. W każdym razie babyAT/ATX, dwa
gniazda - pga 370 i Slot1, chipset Ali.
Działał na niej z powodzeniem celeron 433 na gnieździe 370, a ja wstawiłem
pentium 600E 100MHz, 256k na Slot1 w przejściówce. Komp startuje na FSB
100MHz ale wykazuje niestabilności. Np. próba odczytania czegoś z dyskietki
wiesza komp lub zainstalowanie sterów do sieciówki wifi Planet WL8303
powoduje zwis kompa przy butowaniu (sieciówka bez sterów może sobie być :)
Komp na niższych FSB, tj. 75 i 66 śmiga bez problemów.
Co zrobiłem:
1.Przestawiłem w BIOS-ie pamięć na najostrożniejsze ustawienia.
2. Zainstalowałem stery AGP od ALi (pierwotnie była tam grafa AGP) co nieco
przyspieszyło odtwarzanie ruchomych obrazów ale nic poza tym.
3. Pomanewrowałem kartami w slotach.
4. Wypróbowałem inny zsilacz :)

Co jeszcze mógłbym zrobić żeby ta cholera działała na FSB 100?
(przejściówka udostępnia parę możliwości ale są one dla mnie niejasne, np.
coppermine/celeron - to akurat oczywiste, dałem coppermine, auto/overclock
- obie opcje bez różnicy, cpu mode singlecpu/dual/cpu - nie ruszam :) Pisze
na niej: 370SPC rev1.0. No i niczego co by sugerowało związek z
napięciami.... Na płycie gł. zresztą też).

--
Jacek