Re: 754 czy 939?

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Mon 04 Dec 2006 - 10:22:15 MET

Dnia 2006-12-03 11:44, Użytkownik usenet user napisał/a:

> Ludzie a nie wiecie ze procki na socket 754 maja wbudowany kontroler i nie
> umozliwia to prace w Dualu ???

Jeżeli chodzi o ścisłość, to procki na 939 też mają wbudowany, na AM2
też mają wbudowany i na AM3 też będą miały wbudowany. Kontroler pamięci
zintegrowany z prockiem to jest pomysł wyłącznie AMD i jak widać, bardzo
dobry (w sensie wpływu na wyniki) pomysł.

> haj wlozy 2 kostki dwu stronne to spadnie mu
> wydajnosc bo szyna pamieci bedzie dzielona na 2.

Na 939 też spadnie i nie będzie dzielone przez dwa tylko obniżone do 333
Mhz (166 realnie)

> Ja bym zainwestowal w socket 939 roznica cenowa juz zadna chyba.

Bazując np na Proline.pl, dla Socket 754 jest większy wybór płyt w
cenach poniżej 200 PLN (właściwie to większość...), takoż Semprony na
754 wszystkie jak jeden mąż w cenach oscylujących pomiędzy 140 a 175 PLN
- z kolei Athlony na S754 to jakaś cenowa pomyłka i lepiej o nich
zapomnieć. Płyty dla S939 poniżej 200 PLN widać dwie (Gigabyte GA-K8U
Uli1689 i Asus A8V-VM 939 Via K8M890), cała reszta to już kwoty rzędu od
220 PLN wzwyż. Procesory - Athlon 3000 Venice OEM to 235 PLN, wszystko
co szybsze jest droższe - do X2 4800 BOX za 1115 PLN.
Czyli jednak _jakieś_ różnice cenowe są.
Ale i tak uważam, że 939 jest w tej chwili bardziej elastyczne od 754.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl