nie widac dysku i dvd przy instalacji systemu

Autor: marcin.d <marcin.d[antyspam>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 19:51:30 MET

Witam wszystkich
Od niedawna mam nowy komputer. Jako ze obowiazkow coraz wiecej i nie siedzie
juz tak w temacie, mam maly problem/pytanie.
Otoz w kompie tym na plycie asusa P5B jest sobie dysk sata 250 gb oraz
nagrywarka dvd i drugi dysk twardy 120 gb na jednej tasmie.
Pod XP wszystko hula idealnie i pieknie ze hoho.
Na drugim dysku, tym 120 gb chce zainstalowac drugi system. bootuje kompa z
plytki instalacyjnej, jest menu i tu zaczynaja sie klopoty.
Wybranie "instalacja z cd/dvd" nie dziala bo "nie znaleziono napedu cd". OK,
wybieram instalacje z dysku (przegralem obraz tej plyty na dysk) to startuje
Ale przy wyborze miejsca gdzie system ma byc zainstalowany, widac tylko i
wylacznie pierwszy dysk 250 gb. Nie ma natomiast drugiego.

Tak sobie mysle, musi byc cos w biosie poprzestawiane, ale nie wiem co, a
jak zaczne zmieniac w ciemno to pokrece juz totalnie wszystko.
Acha, moze to glupie, ale przy starcie kompa dysk pierwszy wyswietla sie na
kolor zielony, drugi dysk i dvd na niebiesko, dyski fizycznie istnieja, jak
pisalem pod XP dziala wszystko fantastycznie. Moze ktos pomoze? CO to moze
byc. Jesli to wazne, ten drugi system to mandriva 2007

pozdrawiam i z gory dzieki