Re: problem z dyskiem na USB

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 14:52:34 MET

Dnia 12/3/2006 2:03 PM, Użytkownik MRB napisał:
> Witam
> Kupiłem dysk 80 GB i podłączam go na USB (jako backup)
> I mam problem : jak sformatuje go (jako trzy dyski logiczne) na FAT32 to
> jest wszystko OK
> Ale jesli sformatuje na NTFS (wszystko jedno czy jako jeden czy jako trzy)
> to pojawiaja sie
> bledy, crosslinki itd.
> Macie jakis pomysl dlaczego ?

Co to za obudowa?
Bo to też ma znaczenie. Sprawdź czy obsługuje ntfs.

99% obudów ma gdzieś co z tym dyskiem robisz, ale jest ~1% które robią
problemy. Mają szyfrowanie czy jakieś inne bzdety i niestety są pewne
ograniczenia.

Dysk jest ide czy sata?
jesli ide to może masz tasiemke źle włożoną, ewentualnie uszkodzoną?

Jak sprawdzałeś czy fat32 działa? Na ntfsie piszesz że nie działa, czy
to samo robiłeś na facie?

Jeszcze jedno - jesli w złym momencie (buforowanie jest chyba zawsze
wyłaczone) odłaczysz dysk to fat sie posypie albo nie, w każdym razie
możesz sie o tym nie dowiedzieć dopóki nie zechcesz przeczytać jakistam
plików. W przypadku ntfs'a możesz mieć własnie to co piszesz.

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \