Re: Uszkodzona partycja, jak odzyskac?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 01:33:55 MET

** castrol wrote:

> Probowalem programem Partition Magic polaczyc dwie partycje w jedna i
> sie nie udalo :( Nie wiem co sie stalo, ale teraz system nie widzi w
> ogole nie widzi partycji, na ktorej mialem jakies dane.

> Pytanie co robic? Jak odzyskac ta utracona partycje? Albo chociaz
> dane?

Po pierwsze to przestań cokolwiek robić z tym dyskiem, zrób jego kopię
bit po bicie i operuj na kopii.

Nikt na grupie raczej zielonego pojęcia nie ma co się stało, więc
musisz różnymi narzędziami (polecam System Rescue CD) zdiagnozować jak
aktualnie wygląda tablica partycji i co jest grane z systemami plików
na tych partycjach. Istnieje możliwość, że po prostu jednym mykiem da
się przywrócić stan poprzedni, ale równie dobrze już może być za późno
i pozostają narzędzia do odzyskiwania danych oraz żmudna praca po
prostu.

Cokolwiek byś nie robił po prostu nie *próbuj* dalej. Jakbyś przed
zabawami z partycjami zrobił kopie zapasowe to nie miałbyś teraz
problemu. W sensie zanim zaczniesz cokolwiek mieszać dalej zrób kopie
tego co pozostało.