Re: 754 czy 939?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 00:16:55 MET

Użytkownik "Kuba" <yaqoob@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4d04.00000114.4571cfc8@newsgate.onet.pl...
> Witam,
>
> Chce zmodernizowac swojego wiekowego kompa jak najlepiej za jak najmniej
> :).
> Mniej wiecej wiem czego chce (i na co mnie stac): Plyta to mozliwie tani
> Gigabyte (byle z PCI-E 16x), procek Sempron 3000+, karta graficzna 7300GT
> Galaxy.
>
> Ale meczy mnie zasadnicze pytanie: jaka platforme zastosowac - socket 754
> czy
> 939? AM2 odpada, bo musialbym inwestowac w nowe pamieci DDR2, a mam juz 1
> giga
> [...]

Ujmę to tak:
Przy karcie typu GF7300GT przez 90% czasu gry wąskim gardłem będzie karta
grafiki, a nie procesor (chyba że grasz w 640x480 bez antyaliasingu, wtedy
proporcje będą odwrotne :) ). Więc spokojnie wystarczy s754 (możesz wziąść
nawet Sempa 2800+, jest 40 zł tańszy, tyle że nie ma C&Q, który jest dopiero
od S3000+). Sempron 3000+ bez podciąganie napięcia pójdzie na 2200MHz, a z
overvoltage'em realne jest 2500-2700MHz.