Re: Da sie tak?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 01 Dec 2006 - 15:15:40 MET

Qlfon <rav@life.pl> wrote:

> Witam, tak sobie czytam testy GeForce 8800 i nowej platformy nvidia 680
> czy innych, kotr maja obsluge dwoch kart grafi i sie zastanawiam: czy da
> sie zainstalowac w piecu 2 kart, ale rozne? po co? Ano po to by do
> przegladania netu uzywac jakiegos slabiaka, chlodzonego pasywnie i
> zzerajacego malo pradu a do grania przelaczac na 8800. Do netu nie
> potrzebuje 160W grzalki.

            (Potencjalnie) stac Cie na GF8800+ nF680+ odpowiedni CPU - Core2Duo
Extreme albo i Quad, a nie stac na troche wyzszy rachunek za prad? Dziwne.

> Pewnie da sie to programowo "underclockowac" (teraz mam X800 GTO i na 2d
> obnizam max taktowanie),

            Da sie jak najbardziej, nawet z automatu. Jak zapewne wiesz nawet
sterowniki nvidii maja 3 rozne rodzaje taktowania i ustawien wentlatora
do 2D, oszczednego 3D (na to lapia sie nawet filmy renderowaniem nakladki
w odpowiednim trybie) oraz pewlna wydajnosc 3D. To sie ustawia programowo,
a spora czesc wydajnych=pradozernych kart ma to tez zaszyte w biose, tak ze
nawet w DOSie to dziala.
            Chlodzenie GF8800, zwlaszcza w wersji GTX czy jak to sie nazywa jest
co prawda ogromne, ale za to stosunkowo ciche nawet na pelnych obrotach jak
zeznaja redekcje testujace te karty. Tak wiec po zjechaniu z taktowaniem
pamieci i rdzenia w 2D spokojnie wiatraczek moze krecic sie na 25% i wtedy
jest nieslyszalny, a przynajmniej nie ma szans przebic sie przez reszte
komponentow.

> ale nie mam pojecia czy w ten sposob zmniejsza sie zuzycie pradu.

            Pomysl.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

            Tak, juz zapewne domysliles sie - zmniejsza sie. Zasadniczo liniowo
wraz ze spadkiem czestotliwosci i logarytmicznie z obnizaniem napiecea, ale
tego ostatniego na grafice raczej sie nie rusza dynamicznie - to nie C&C
czy IESS.

> Nowy chipset nvidii 680 ma 3 PCI-E wiec moze do tego najslabszego daloby
> sie wsadzic jakas slabiutka grafe?

            Widze tylko jedno uzasadnienie dla tego: wiecej monitrow niz
standardowe 2, poza tym to bez sensu. Chyba nie myslisz ze jak bedziesz
uzywal tej slabszej to taki GF8800 teleporuje sie do kwadrantu gamma i nie
bedzie zuzywal pradu, prawda.

> Da sie tak czy nie?

            Dac sie da, tylko po co? Ludzie to maja dziwne pomysly.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl