Re: graf 7600GT a GS

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 01 Dec 2006 - 12:23:48 MET

Sander <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> wrote:

> To tego nie ma sprzętowej obsługi dzwięku ...
> http://www.nvision.pl/news.php?extend.6328

        Kolejny :/ Nie wiem czy wiesz ze nVidia i MS niedawno poniformowaly
ze nie bedzie sterownikow do Visty dla nForce2 nie mowiac juz o starszym
sprzecie. Najstarszym obslugiwanym chipsetem bedzie nForce3. Posiadacze
nForce2 + Bartona3200+ zapewne bardzo sie uciesza, a to przeciez nadal
wydajna platforma jaka bez problemu pociagnelaby Viste - zegar w zegar
bardzo zblizona do rozwiazan na K8 co mnie przy przesiadce mocno zdziwilo.
            No po prostu pieknie. Juz nie wiem co mam powiedziec: trudno nie
zauwazyc ze MS i niektorzy producenci robia co im sie zywnie podoba
przeswiadczeni ze przy istniejsacym monopolu user-owca i tak nie bedzie
mial wybory. IMHO to producent systemu i producent sprzetu ma zapewnic
sterowniki dla sprzetu z wykorzystaniem jego pelnych mozliwosci, tymczasem
MS jest tak przekonany ze Vista jest skazana na sukces, ze zlewa userow bo
i tak zaplaca. AFAIK wiekszosc dostepnych obecnie na rynku kart dzwiekowych
- oddzielnych i zintegowanych pod Vista to bedzie zwykle stereo. Moze
przejedzie sie na tej pewnosci siebie, bo choc troche konkurencji na rynku
OSow do zastosowan rozrywkowych by sie przydalo, ale realnie na to patrzac
watpie w taki obrot sprawy.
            A XFi to najgorzej sprzedajacy sie chyba produkt CT jaki ten
producent ostatnio wypuscil wiec trzeba mu "troche" pomoc sie wypromowac,
bo tylko Audigy sprzedaja sie jak cieple buleczki i to zazyczaj najprostsze
bo i tak 99% ludzi ma gosniki/sluchawki 2 klasy gorsze od karty.
Mi tam do tej pory w zupelnosci wystarcza Live 1024 OEM kupiny ~6,5roku
temu. A tak BTW - jest sens przesiadac sie na jakas prosta Audigy2,
no maks Audigy4 przy zalozeniu ze podlaczone sa proste glosniki/sluchawki?
Nie chodzi mi wiec o roznice w jakosci w dzwieku, raczej roznice w
pozycjonowanym dzwieku (przede wszystkim efekt pozycjonowanie na
sluchawkach bo Live1024 z EAX 2.0 nawet do pierwszego Aureala sporo
brakuje). Jak wiec wypada Audigy2/4 i wydajnosc oraz przyspiepszanie
akceleracji DirectSound3D z EAX 3.0 - HD we wspolczesnych gierkach w
porowanniu z Live? Slychac roznice czy to raczej chwyt marketingowy?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl