Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: webjay <kamil_at_adres-email-w-linku-stopki.pl>
Data: Thu 30 Nov 2006 - 14:47:27 MET

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:ekmm38$9ej$1@flis.man.torun.pl...

> "webjay" ekmbb7$adi$1@atlantis.news.tpi.pl

> Sprawdzałem to ze dwieście razy. :) Szukałem też średnicy
> talerzyka i wyszło mi na to, że naprawdę może mieć pełne
> trzy i pół cala. :) Ile ma naprawdę -- nie wiem. No i po
> obliczeniach zastanowiłem się nad realnością tego wyniku. :)

wiesz co - moze faktycznie miec 3,5" -> 88,9mm - dysk na szerokosc ma cos
ok. 101mm

> I teraz zagwozka:
>
> -- głowica czasami czyta przyosiowe ;) cylindry, a czasami
> zewnętrzne/przykrawędziowe, :) a dociskana jest stale
> z tą samą siłą do talerzyka; szybkość porywanego/lepionego
> (?adhezyjnie?) powietrza jest różna w różnych miejscach talerzyka

1. czy w dysku aby na pewno jest powietrze, a moze proznia?
2. czy nie jest tak, ze utrzymywanie sie glowicy na 'poduszcze powietrznej'
nie jest jakims archaicznym terminem?

wydaje mi sie, ze glowice sa 'sztywne' w tej osi i nie ulegaja wplywom
wirujacych talezy, a raczej ew. ruchu gazu - a juz napewno nie wlywa to
wcale na ramie, ktore trzyma glowice.

3. czy w ogole jest mozliwa sytuacja teoretyczna: dysk zatrzymuje swoje
ramie z glowicami na srodku taleza, zatrzymuje wirowanie dysku i czy glowica
zetknie sie _bezposrednio_ z talezem dysku?

:)

pozdrawiam,
Kamil