Re: kupno nowego dysku

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 30 Nov 2006 - 10:50:26 MET

"Coin" ekm89d$dq6$1@nemesis.news.tpi.pl

> Różnica jakieś 20zł więc nie są to wielkie pieniądze.

Jeśli niepotrzebnie wydane -- też szkoda.
Ale moim zdaniem tutaj taki cache ma sens.
(ale organizacji tego cachu nie znam, i zapewne
niewielu znajdziesz, którzy go znają)

> Dotychczasowy Seagate, który mam działa bardzo cicho, aczkolwiek to jest
> 60GB i jakaś dużo starsza technologia (na pewno nie ma 7200rpm ani 8MB

A ja myślę, że już 7200. Ja mam 60 i 80. 80 jest o niebo cichsza.

> cache). Słyszałem natomiast plotkę, że seagate'y bardziej się grzeją.

Seagate jest skrupulatnie opisany. Chyba i temperatury także.

> Czy to przeszkadza przeciętnemu użytkownikowi (w sensie powoduje jakąś
> większą awaryjność?)?

Na pewno im mniej się grzeje -- tym lepiej, ale jeśli producent skompensuje
nadmierne nagrzewanie się w jakiś sposób, to za przeproszeniem, co Ci do tego? :)
Na dodatek jeśli się normalnie mocno grzeje -- możesz zastosować dodatkowe chłodzenie.
Problemem może być umieszczanie takiego dysku w szufladce, kieszeni itp.

Dysk stygnąc -- wciąga powietrze. No i tutaj jest problem, bo jakby nie filtrować,
to jednak trochę brudu wciągnie. Jak nie stałego, to ciekłego -- na przykład pary
wodnej. (para wodna to też chyba ciecz -- w każdym razie kształtu swego nie ma)

> I druga kwestia - mając takie 2 dyski podlaczone - ktory lepiej ustawic
> jako boot dla windowsa? I czy ustawić oba dyski na jednej taśmie (master
> i slave) czy może boot dysk na osobnej, a drugi na taśmie z dvd?

Ja uważam, że nie należy mieszać dysków z napędami ATAPI. Ale to moja opinia.

Jeśli masz takie same dwa -- to raczej wyboru nie masz co do tego, który ma
być bootujący. Z punktu widzenia systemu jest obojętne, czy bootujesz z master,
czy ze slave. Na dodatek bootujący nie musi być tożsamym z systemowym.

> A 3 kwestia to pytanie techniczne - czy ECS K7S5A z biosem AMIBIOS
> version 1.21.11 zobaczy dysk 250GB i będzie z nim współpracować?

Nie wiem.

> A jesli nie, to czy aktualizacja biosu jest możliwa i czy przeciętny
> użytkownik może mieć z nią jakieś problemy?

Problemy możesz mieć w nieszczęśliwym przypadku -- na przykład wgrania
złego BIOSu (wówczas możesz wrócić do tego, co było przed tym wgraniem,
o ile ten stary zgrasz) lub w przypadku padu zasilania.

O to, czy update/upgrade takiego BIOSu pomoże -- zapytaj kogoś, kto te
płyty zna; na przykład przedstawiciela lub dystrybutora takiej płyty.

--spacja
 (_______) leszekc@@alpha.net.pl | |