Re: zwalnianie obrotow fana na grafice

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 29 Nov 2006 - 14:33:35 MET

Chiarstic Slide (aphex) <none@none.no> wrote:

> probowalem, na moim galaxy 7600gs niedziala to. Zmniejszylem na
> wszystkie tryby do 25% i nic, zapisalem ustawienia - ok, nawet
> restartowalem.

            A jaka to Galaxy? Z Zalmanem? Jesli tak to moze po prostu nie
slyszysz roznicy w obrotach bo to chlodzenie jest stosunkowo ciche
nawet na maksymalnych obrotach jesli obudowa jest zamknieta.
Az mi sie nie chce wierzyc ze nie mozna ustawic obrotow wentylatora
RivaTunerem - na to pozwala kazda karta z serii GF7 juz z konstrukcji
samego chipu i sterownikow - nie trzeba zadnego specjalnego wentylatora
- wystarcza zwykly 2pinowy bez monitorowania obrotow, a wiec Zalmann tez
bo sterowane jest to tylko i wylacznie napieciem podawanym na wentylator
- prosta i genialna funkcja jaka powinna byc wprowadzona dawno temu w
polaczeniu z monitorowaniem temperatury, a nadala jakos nie widze by to
bylo zalezne od temperatury - po prostu dziala toto na zasadzie wykrywania
2D/3D i tez nie do konca poprawnie - Riva Tuner /Forceware maja klopoty z
wykrywaniem powrotu do 2D (i tak lepiej niz gdyby mialy z przelaczaniem na
wyzsze obroty w 3D). Ja tam zdecydowalem sie na Palita 7600GS Sonic wiec
nie moge tego teraz zweryfikowac - niech to sprawdzi posiadacz Galaxy
GF7600GS Zalmann. Problemem moze byc jakas zapluskwona wersja RivaTunera
lub Forceware - nvidia wypuszcze te swoje sterowniki jak wersje beta.
Nawet przy WHQL dzieja sie cuda - ja uzywam aktualnie 93.71 WHQL.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl