Re: LCD 17" i 19" a czytelnosc - prosze o wypowiedz uzytkownikow

Autor: Dominik76 <dominik76.NIESPAMUJ_at_wp.pl>
Data: Tue 28 Nov 2006 - 23:53:02 MET

> cyferki bija Ci na racjonalne myslenie, tak wiec, zeby bylo jasne:
>
> (1 - 17:19)*100 = 10,5% wysokosci mniej
> (1 - (17/2)^2 / (19/2)^2)*100 = 19% powierzchni mniej.

Nie mówmy co o ile jest mniejsze, a co zyskamy czyli co o ile jest większe.
I dokładnie tak jak napisał Mich@l 19" jest o 24,9% większa powierzchnia.

Jak dla kogoś prawie 25% większa powierzchnia nie robi różnicy, to jego
strata.

Po drugie idąc tropem podsuwania sobie ekranu pod nos, to można by kupić
sobie monitorek 7" i zamocować sobie pod nosem.

Znam dziesiątki osób które nie zauważają że pracują w rozdzielczości NIE
natywnej,
co wcale nie oznacza że nie widać różnicy - bo widać ogromnie.

Byłem u znajomej pracowała na 17" w 800x600, będąc dobrym kolegą ustawiłem
jej
natywną 1280x1024 i co? dostałem opierdol, że ona nic nie widzi, żebym
zrobił jak
było przedtem?!

A potem czytam się grupę i kolo wciska wszystkim ze 17" daje optymalny
obraz. :(

Jeszcze raz powtarzam dla standardowych ustawień Windowsa czyli 96DPI,
wszystko
na 17 jest za małe. Standardowa czcionka Tahoma 8pt jast strasznie malutka.

Doświadczona osoba sobie poradzi, zwiększając czcionki lub lepiej zmieniając
gęstość (rozdzielczość DPI).

A jak kolo chcesz się męczyć, twoja sprawa. Ale nie wciskaj kitu innym że
jest Ok.