Re: LCD 17" i 19" a czytelnosc - prosze o wypowiedz uzytkownikow

Autor: webjay <kamil_at_adres-email-w-linku-stopki.pl>
Data: Tue 28 Nov 2006 - 15:00:08 MET

Użytkownik "Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> napisał w wiadomości
news:ekhd7t$7q7$1@inews.gazeta.pl...

> Powierzchnia ekranu typowego LCD 17' to około 910 cm2. Powierzchnia 19' -
> około 1130 cm2. Z prostego rachunku wynika że dziewiętnastka ma ponad 24%
> większą powierzchnię niż siedemnastka.

powierzchnia != wysokosc. ale niech juz bedzie dla Ciebie specjalnie ta
powierzchnia...
na samym koncu policzymy.

> Nazywasz to różnicą li tylko psychiczną (chyba psychologiczną)?

przepraszam, psychologiczna

> Pozostawię to bez komentarza, dodam tylko że w sferze psychologicznej leży
> raczej nie zauważanie tej różnicy...

cyferki bija Ci na racjonalne myslenie, tak wiec, zeby bylo jasne:

(1 - 17:19)*100 = 10,5% wysokosci mniej
(1 - (17/2)^2 / (19/2)^2)*100 = 19% powierzchni mniej.

teraz zrob sobie eksperyment, narysuj na jednek karteczce kwadracik 50x50, a
na drugiej 45x45 (wymiary w mm).
i teraz zobacz, jaka masz straszna roznice pomimo powierzchni mniejszej o
20%??? (LOL)
kumasz? jak to, nie mozliwe? - policz :)

ale, zeby bylo fajniej - wystaw je na wyciagniecie reki i przysuwaj ten
mniejszy do siebie, jak bedziesz w polowie drogi do oka, to zauwazysz, ze
ten mniejszy i tak jest mniejszy od tego 50x50... a teraz przymknij jedno
oko, przysun kareczki do siebie (nie zmieniajac odleglosci od oczu) i po
krawedziach 45x45 zobacz sobie, jak 50x50 komponuje sie w srodek tej
mniejszej. do tego momentu i tak mniejszy kwadrat wydawal sie Tobie
mniejszy, niezaleznie czy byl w odleglosci 10%, czy 40% mniejszej od oczu.

to tyle mojego, bo o subiektywnych roznicach w odbiorze za bardzo nie chce
mi sie dyskutowac i kwituje takowe 'rzecz gustu'.

pozdrawiam,
Kamil