Re: graf 7600GT a GS

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 28 Nov 2006 - 20:24:40 MET

Sander <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> wrote:

> A nie na GF2Ti ? Bo coś mi się tak jakoś kojarzy.

            Z sigow spzetowych zrezygnowalem dosc dawno [troche mi sie to
kojarzylo z "kto ma wiekszego"], ten wklejam jednorazowo bo widze ze
nie jestes zorientowany. GF2Ti to dawne czasy - ta grafike kupilem w
2002 r. Zazwyczaj kupuje karty ze sredniej/nizszej polki i uzywam je
~2 lata. Po GF2Ti Pixela (bardzo fajna, cicha karta z fabrycznym modem do
Quadro) byl od 2004 r. Sapphire R9550@9600+, a od dzis Palit GF7600GS Sonic
450/500(1000) 256 MB GDDR3 z sam nie wiem z jakim czasem dostepu.
Odpbierajac ja dzis w sklepie troche sie skrzywilem na producenta kosci
QIMONDA ale nizej byly juz znajome oznaczenia typow edla infineona. Widze
ze sie nie pomylilem i to jakas nowa odnoga Infineona. Najdziwniejsze jest
oznaczenie pamieci - HYB18H52321AF-XP. Jasno wskazuje to na GDDR3 o
organizacji 512Mbit, ale dziwacznie wyglada to -XP na koncu zamiast
normalnego oznaczenia szybkosci w stylu -20,-14,-12 itp. jak w innych
modulach. Nie lubie takiego sciemninia, aproducent w swoich PDFach
technicznych nie przyznaje sie do takich modulow (konkretnie koncowka -XP)
Z tego co udalo mi sie wygooglac to ludzie pisza ze to GDDR3 1,4 albo i
1,2ns i identyczna jest stosowana w 7900GS. Az mi sie nie chce wierzyc a
OC karty jeszcze nie probowalem, ale i tak pewnie do porzadnego pogonienia
wymagalaby voltmode dla vcore i pamieci. Co ciekawe karta jest na PCB
identycznym PCB jak palitowska 7300GT - czyli krotkim. Mnie to bardzo
cieszy bo typowe PCB 7600GS Palita i identyczne Gainwarda (Bliss) sa tak
dlugie bo przewiduja po prostu miejsce na glosna, biala i zabudowana
"suszarke" przy radiatorze koncentrycznym jak u Galaxy czy Palita Sonic
karta moze byc wyraznie krotsza. Troche mniej podoba mi sie brak jednego
mosfeta (jest puste miejsce i tylko 3 z 4 na froncie karty). W sumie
grafika jest bardzo fajna, moze nie az tak jak zalmanowski 7600GS od Galaxy
ale i roznica w cenie w sklepie obok wynosi 180 zl. Najwieksza wada tej
konkretnej karty jest z tego co czytalem za niskie domyslne napiecie
rdzenia i pamieci.

> Chciałbym sobie zobaczyć od czasu do czasu coś z nowych gier,
> a tu klapa: BF2142 800x600 18 FPS, Starship Troopers 800x600 6.2 FPS,
> The Mark (2006) 800x600 4 FPS, przejście na 640x480 niewiele pomaga :(

            Ja dla spokoju skolatanych nerwow nawet nie probowalem podchodzic do
nowych gierek z R9550 @400/250(500). A ostatnio to bawilem sie FarCry
daaawno temu - nawet fajnie dzialala jak na taka dosc slaba karte.

> No właśnie, jak już zmienić grafę, to na coś w miarę taniego,
> bo nie wiem czy za 3-6 miesięcy nie zmienię kompa.
> Kompletnie nie ołaca mi się wywalać ok. 1500zł. na grafę na AGP.

            No niestety - to jest bol przy przejsciu z AGP na PCI-E.
Dlatego m.in bardzo chwale sobie Asrocka 39Dual-SATA2. Podobnie jak
licencje na win2k PRO OEM ktory na szczescie przywiazuje sie do sprzetu
z ktorym sie go kupilo, a nie do plyty glownej jak ten chory XP.
Licencja OEM na XP przekresla IMHO sens takiej przejsciowej plyty jak
wspomniany Asrock ktorego kupilem na ~rok. A trzeba upasc na glowe by
przywiazac system za min 350 zl do plyty za 130 zl :/

> Chyba tak zrobię , poszukam czegoś w "starociach",
> mam na myśli starsze gry ;)

            Dobry pomysl. Przez miesiac mialem na obecnej plycie TNT2PRO i chcac
sprawdzic grafike wygrzebalem 2 levelowe demo Diablo (cale 40 MB, teraz
prosze sobie to porownac objetosciowo z takim 3dmarkiem 2006) i bylem
naprawde zaskoczony grywalnoscia tej gierki, w ktora jakos tak sie zlozylo
ze nigdy sie nie bawilem.

--
   Asrock 939Dual-SATA2; A64 VeniceE6 @2540 MHz; AC Silencer64 Ultra;
1024MB PC3200 Infineon; SamsungSM750P; Palit GF7600GS 450/1000 GDDR3 Sonic;