Re: Witam i o obudowe pytam :)))

Autor: Uncle Pete <pkozar_usun_to_at_ucun_to_acn.waw.pl>
Data: Mon 27 Nov 2006 - 15:00:23 MET

> wyglad dla mnie jest sprawa drugorzedna, bo i tak toto pod biurkiem stoi :))
> wiem ze szumi nie sama obudowa, choc jej wykonanie ma znaczenie gdyz wpada
> czasem w rezonans z dyskiem lub CD jak jest kiepsko zrobiona.. ale kupujac
> juz dobra markowa obudowe wiesz ze zainstalowane tam wiatraki beda dobrej
> jakosci i chyba o to tu chodzi, tak mi sie przynajmniej wydaje, bo nigdy nie
> kupowalem obudowy drozszej niz 250zl...

Akurat te CoolMastery są bardzo porządnie wykonane, gruba blacha (kiedyś
to nawet ModeComy z grubej blachy robiono, a teraz.. eeech...), nic nie
dzwoni ani skrzypi, i łatwo poddają się dodatkowemu wyciszaniu (mają
mało dziur w obudowie).

> no ja tez bede skladal komputer na takim procesorze.. niestety moje
> zastosowania komputera wyciskaja na procesorze srednio do 80% jego
> obciazenia wiec sie pieronek zazwyczaj grzeje, dlatego zastanawialem sie nad
> wodnym chlodzeniem, ale zupelnie nie mialem z tym nigdy stycznosci...

Ale Core2Duo ma właśnie to do siebie, że niepodkręcony grzeje się bardzo
słabo. Koniecznie musisz tylko zamienić boxowy wiatrak na coś
wydajniejszego, wtedy puścisz wiatrak na obniżonych obrotach. Bardzo
wydajny jest ten Arctic Cooling i przy okazji niedrogi (85 zł). Tak jak
mówiłem - 2x100% obciążenia, a wiatrak nawet nie przyspiesza. Też
czasami daję mu popalić (obróbka video).

Jeżeli chodzi o wiatraki w obudowie, to moje doświadczenie pokazuje, że
mogą obracać się naprawdę wolno - aby tylko zapewniały przepływ powietrza.

Pozdrawiam,

Piotr