Re: jaka jest różnica?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 25 Nov 2006 - 19:55:02 MET

"Tomaszek" napisał:

> - monitor podłączany bezpośrednio do zasilacza komputera.

Zaraz tam monitor. U mnie na przykład jest podłączona nagrywarka.

> Dlaczego odeszło się od tego rozwiązania i jaka to różnica czy jest
> podłączone oddzielnym kablem czy wychodzi kabel od zasiłki?

Miało to sens w przypadku zasilacza AT, któren był włączany poprzez
przełącznik podający napięcie 220/230V. Zasilacz ATX jest cały czas pod
napięciem sieci, tak więc i w tym dodatkowym gnieździe napięcie nie byłoby
odcinane wraz z wyłączeniem komputera. Ale nawet w takim przypadku byłoby to
wygodne rozwiązanie, z tym że producenta by to kosztowało dodatkowe 0,50
USD, co jest nie do przyjęcia w dobie neoliberalizmu (patrz historia z
kondensatorami).

JoteR