Re: RAID MATRIX-ma ktoś doświadczenie?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sat 25 Nov 2006 - 14:38:44 MET

Użytkownik "Nostradamus" <leschek@potschta.fm> napisał w wiadomości
news:ek8s4i$6t3$1@opal.icpnet.pl...
> Pytania następujące: dysk 250GB podzielony na partycje 10, 100 i reszta
> (c,d,e).
> Dostawiam drugi.
> 1. drugi dysk sam się podzieli "lustrzanie" do pierwszego?
> 2. jakimi literkami zostaną obdarzone partycje na tym drugim?
> 3. mogę dowolnie zadysponować które partcje w jakim trybie mają być (raid
0
> czy raid 1) ?

Mieszasz pojecia...
RAID bazuje na dyskach twardych, nie na partycjach...
Oznacza to, ze:
- napierw robisz dyski logiczne z dyskow fizycznych (ustawiasz RAIDa w
trybie 0 lub 1, bo zakladam, ze inne nie wchodza w rachube) - na poziomie
BIOSu kontrolera RAID
- otrzymane dyski logiczne RAIDa beda dyskami fizycznymi z punktu widzenia
systemu operacyjnego.
- dopiero po tym zaczynasz instalowac windowsa, bawic sie partycjami itp.

Takze dostawiajac drugi dysk i chcac z obu zrobic RAIDa, musisz zaczac od
zera (zakladam, ze wiesz, ze oba dyski powinny byc takie same albo mocno
zblizone parametrami)

Pozdrawiam
Michal