Re: zepsuty dysk - stuka, pilne!

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__BLOKADA_go2.pl>
Data: Thu 23 Nov 2006 - 21:10:50 MET

Użytkownik "sd" napisał w wiadomości
> t. napisał(a):
> nawet przy mechanicznym uszkodzeniu?
> 2000 to moze przy logicznym odzyskiwaniu danych - gdy mechanika jest w
> porzadku.
> a tu tylko wymiana glowicy.

Właśnie odwrotnie.
Gdy padnie dysk w sensie logicznym (posypią się tablice plików, partycje,
itp..) to jest taniej, bo to kwestia zadziałania na dysk odpowiednim
oprogramowaniem. Uszkodzenie fizyczne to koneczność rozebrania dysku w
warunkach laboratoryjnych. Mnie padł dysk Seagate Barracuda III 20GB.
Oddałem do diagnozy do jednego z krakowskich serwisów, który podobnymi
rzeczmi się zajmuje. Stwierdzili uszkodzenie głowic i powierzchni talerzy
(objawy podobne jak u Ciebie, też dysk stukał). Telefon do OnTrack... i
szacunkowy koszt odzyskania danych: od 4 do 5 tys. zł bez gwarancji że uda
się odzyskać wszystkie.
Więc lepiej żeby dysk padł "logicznie", bo to naprawi się softem. Uszkodzoną
elektronikę dysku też względnie łatwo jest podmienić. Padnięta mechanika to
zazwyczaj przysłowiowa "kaplica"