Re: Seagate - Dyski SATA pionowo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 23 Nov 2006 - 14:53:57 MET

Użytkownik "webjay" <kamil@adres-email-w-linku-stopki.pl> napisał w
wiadomości news:ek456n$h4h$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> nie znam pana, nie czytalem nigdy, nie mam o panu wyrobionej opini -
> wrecz, nie mam zadnej. rozumiem, ze polemike, w ktora probuje mnie pan
> wciagnac ma na celu zdyskredytowanie Leszka - niestety - moje zwrocenie
> uwagi na rozlazlosc topika nie bylo sierowane do przedmowcy, a poza tym -
> nie tedy droga. ja nie jestem medium do przekazywania zdan, czy co gorsza
> epitetow w temacie waszych prywatnych sporow. proponuje wprost napisac do
> Leszka, a nie przez posrednikow.

Nie mam zamiaru wciągać Cię w jakiekolwiek dyskusje na temat rozmówców,
których mam w KF-ie. Jeżeli wiesz co to jest KF, to wiesz pewnie i to, że ja
po prostu nie widzę postów tam umieszczanych. Zauważyłem natomiast Twoją
reakcję na metodę dyskusji przyjętą przez (najprawdopodobniej) biorącego
udział w wątku Eneuela, którego zacytowałeś, i tyle... w tym temacie stawiam
więc tutaj znacznik EOD.

> btw. w tym watku odbyla sie bardzo rzeczowa dyskusja i ustalony zostal
> pewien fakt, a raczej wykazany absurd mitu, ktory teraz nie powinien
> budzic niczyich watpliwosci: dysk twardy mozna zamontowac w dowolnej
> pozycji - nie musi wcale lezec na 'brzuszku', moze lezec na 'pleckach' i
> na dowolnej krawdedzi - wazne jest tylko, zeby byl solidnie przymocowany.

Ale ja nie o tym. Mnie zainteresował jedynie fragment czyjejś wypowiedzi na
temat MTBF. A ponieważ pojęcie MTBF bywa interpretowane opacznie, to
postanowiłem ten fragment sprostować. Zaś co do pozycji dysku to o ile
dobrze pamiętam dopuszczalna jest każda za wyjątkiem skośnej, czyli
nachylonej pod kątem większym niż 5 stopni w stosunku do którejś z bocznych
płaszczyzn dysku. Kiedyś były też zalecenia żeby dysk kłaść na "brzuszku"
lub na dłuższej bocznej krawędzi, a unikać pozycji "na pleckach", wynikało
to zapewne ze specyfiki budowy łożysk mechanicznych, ale od momentu
upowszechnienia się łożysk FDB nie ma to chyba większego znaczenia. Zresztą
zależy to pewnie także od konkretnej konstrukcji, na przykład dyski
notebookowe powinny być niewrażliwe na pozycję w jakiej pracują. Pamiętam
natomiast, że zdecydowanie niezalecane jest zmienianie raz przyjętej w
dłuższym okresie czasu pozycji dysku.

P.S. Na stronie http://www.seagate.com/support/disc/specs/techlib.html
znajdziesz manuale do dysków Seagate. Dyski Barracuda 10 można montować w
dowolnej pozycji. "You can mount the drive in any orientation".

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/