Modernizować czy nie modernizowac ?

Autor: /// Kaszpir /// <brak_at_adres.pl>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 22:41:45 MET

Witam !

Posiadam następującą konfigurację :

AMD XP 1700+ o/c 2400+ , 768Mb RAM , płyta główna DFI KT400 i grafika
gigabyte ATI 9550 128MB. Dysk twardy kupiony nie tak dawno maxtor ATA-133
160GB 7200obr 8mb cache.

Komputer służy mi głownie obecnie do serfowanie po necie , przeglądania
zdjęć i pisania :)
Gram bardzo sporadycznie bo wolę grać na konsoli :)

Procesor z płytą mają już kilka latek :)

teraz będe miał mały przypływ gotówki (około 450zł) i pomyślałem aby
zmodernizowac Pcta ...

Myślałem aby kupić sobie procesor 64bit Athlona 64 i nową płytę -
nowocześniejszą :)

Za tę cenę moge kupić jakąś płytę na Nforce4 + procesor Athlon 3000+ lub
Athlon 3200+ na sockecie 939 ...
Płyty te mają obsługę grafiki PCI Express więc musiałbym także wymienić
grafikę ...

Trochę tańszym rozwiązaniem było by kupno płyty i procesora Athlon 64 na
sokecie 754 , ale no właśnie , brak tutaj obsługi Dual-Ram , brak obsługi
SATA2 no i chyba plaforma 754 jest gorsza od 939 ...
jedyny plus że można trafić na płyty na s754 które mają obsługe AGP ...
Ale czy warto tracić obsługe Dual-ramu , SATA2 , i wogóle kupowac gorszą
platformę dla portu AGP ?

Innym rozwiązaniem jest zbudowanie platformy na płycie opartej na Geforce
6100 lub 6150 na socket 939. Wtedy chyba mamy najnowszą platformę (SATAii ,
NCQ , Dual-ram i itd ...)
Grafika jest dodatkowo zintegorwana więc może na poczatek by mi stykła ...
Mam dośc dobry monitor LCd 19" (dell na matrycy P-MVA) więc chyba warto było
by kupić płyty z DVI ...
Ale niestety tutaj raczej nie uda mi się w tej cenie zmiescić z procesorem
Athlon a co najwyżej Sempron ....
Czy duża róznica jest w wydajności pomiędzy Sempronem a Athlonem ?
Podkręcac raczej nie zamierzam bo chce aby PCet działał jak najciszej ...

Czy wogóle zauważe różnicę w wydajności po przejściu z platformy AMD Athlon
XP 1700+ o/c 2400+ , na chipsecie KT400 na np. platformę opartą na Athlon 64
3000+ lub Sempron 64bit 3000+ socket 939 + chipset geforce 6100 / 6150 ?

narazie pracuję na Win Xp , ale myślę że w przyszłości może spóbuje Visty

Być może uda mi się także wymienić dysk na SATAII , no i pamieci na Dual :)

Tylko czy w takim przypadku gdy komputer nie ma byc do grania ani
podkręcania wogóle jest sens inwestowania w niego pieniędzy ?

Dzieki