czy karta dźwiękowa może resetować komputer?

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 19:48:23 MET

Pisałem tu o moich problemach z resetowaniem się komputera. Miałem nawet 100%
sposób na jego zresetowanie, wystarczyło odpalić mój program rysujący coś w
OpenGL i po minucie się resetowało. Niezależnie od systemu operacyjnego.

Od czasu wymiany płyty na Asus i zasilacza na Tagan mój komputer zresetował się
tylko 3 razy. Raz za razem, w trakcie rozmowy przez Skype. Ani jednego resetu
wiele dni wcześniej i ani jednego resetu od tamtej pory.

Sprawdzałem temperaturę, nie dochodziła nigdzie do 40C (nie mierzę temperatury
na kartach). Nie chodzi o żadne problemy z oprogramowaniem, używam Linuksa.

Karta dźwiękowa jest praktycznie jedynym [1] niewymienianym od paru lat
elementem mojego komputera. Jest to SB Live Value. Czy jest możliwe, by w jakiś
sposób doprowadzała do resetu komputera? Ale jak? Skoki napięcia w PCI?

Mam nadzieję, że uda mi się jakoś zreplikować ten problem, podzwonię przez
Skype.

[1] Mam jeszcze dysk Maxtor 120GB, też ma już kilka lat, ale mniej od SB Live