Re: 16.2 mln kolorów a 16.7

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__BLOKADA_go2.pl>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 18:20:08 MET

Użytkownik "Snoopy" napisał w wiadomości
> Witam,
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=31294
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=24390
> Jeden jest 19 calowy, drugi 20.1
> Właściwie pytanie powinno brzmieć 'który wybrać', ale chodzi mi ilość
> kolorów, które one wyświetlają, ten punkt mnie zainteresował, oprócz
> kontrastu. Ten większy - jest większy ;) ale wyświetla mniejszą ilość
> kolorów. Czy to jest jakaś wielka różnica? Kiedy można ją zobaczyć?

99.9% użytkowników LCD twierdzi, ze nie widzi różnicy między ilością
kolorów.
A prawda jest inna. 16.2 mln kolorów może skutkować takimi efektami jak:
- zielonkawe niebo na zdjęciach
- wyraźne "schodkowe" przejścia tonalne na kolorach niebieskich, szarych
- "szary" czarny
- "żółty" biały
W większości są to też najtańsze i najprostsze matryce TN, które maja słaba
ogólna jakość obrazu.

Monitory, które wyświetlają 16.7M kolorów oparte są na nowszych matrycach,
dających znacznie lepsze głębie czerni i jasną biel,
a także w znacznym stopniu pozbawione są wad matryc TN. Najlepsze matryce
potrafią wyświetlać tak zwany pełna paletę barw określaną jako przestrzeń
sRGB czyli 16.77M kolorów.