Re: najbardziej energooszczędny

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Wed 22 Nov 2006 - 04:57:55 MET

Konrad Kosmowski wrote:

> Ale nie można tej matrycy po prostu wyłączyć? :) Od razu musi być
> zniszczona?

Zniszczona=tańszy zakup

> Z ciekawości - stacjonarne to na czymś więcej chodzą? Wungiel? ;)

Pewnie chodziło o to, że zasilacz do laptopa ma niższą moc nominalną niż
analogiczny zasilacz do stacjonarnego o podobnej częstotliwości procka.

Jednak zakup notebooka może okazać się niewypałem, bo:
- serwery lubią mieć dużo pamięci (a pamięć do notebooków jest zazwyczaj
droższa)
- w wielu zastosowaniach serwerów trudno przewidzieć, jakie będzie
maksymalne obciążenie (o ile jest możliwość, że większa liczba
użytkowników naraz zechce korzystać z niego intensywnie) i może się
okazać, że notebook się przegrzeje. Z chłodzeniem notebooków bywa
różnie, niektóre potrafią się mocno grzać już przy normalnym użytkowaniu
jako stacja robocza.

--
macminer