Re: UPS a czas podtrzymania

Autor: ToMasz <twitek4_at_no_spam.gazeta.pl>
Data: Tue 21 Nov 2006 - 15:02:19 MET

tomek napisał(a):
> Witam.
>
> Mam w domu UPS APC 400V i podtrzymuje mój komputer do ok 10 minut w
> razie braku prądu.
> Ostatnio byłem u znajomego, który chce kupić UPS do swego pieca od
> centralnego ogrzewania aby podtrzymywał pracę pompki i sterownika
> podczas braku prądu.
> I jakiś fachowiec mu powiedział, że są takie UPSy które podtrzymują
> przez 3-4 godziny ! (pobór mocy pompki do 230W, ale nie wiem ile w
> praktyce pobiera)
> Czy to możliwe żeby były takie UPSy aby tak długo podtrzymywały ?
> [...]
taka pompa ma zazwyczaj 3 biegi, u mmnie jest to chyba od 60w do prawie 200w
ja kupiłem APC smart1000, za 50zł, ale z kompletnie padnietymi
akumulatorami. do takiego duzego upsa mozesz podłaczyc wieksze
akumulatory(ale bez przesady) wiekszoc małych upsów po wydłuzeniu pracy
poprostu przepali sie.
wracajac do tematu. ja mam 2x18Ah w APC smart 1000. PRocedura startu na
zimno jest lekko dziwna, ale da sie to zrobic. wąłczam UPSa, piec na
maxa, i tak przez 15 minut(jeśli trzeba to dłuzej, ale wydajnosc pieca
to prawie 25KW wiec po 15 min. mam saune). Wyłączam upsa za 1-2 godziny
ponawiam TAk przetrwałęm bez prądu dzień noc i następny dzien. w nocy
słabo grzałęm , ale za oknem było -15 a w mieszkaniu +18.
TAk czy owak, na duzych upsach jest to wykonalne.
ToMasz