Re: UPS a czas podtrzymania

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 21 Nov 2006 - 11:16:11 MET

tomek napisał(a):
> Witam.
>
> Mam w domu UPS APC 400V i podtrzymuje mój komputer do ok 10 minut w
> razie braku prądu.
> Ostatnio byłem u znajomego, który chce kupić UPS do swego pieca od
> centralnego ogrzewania aby podtrzymywał pracę pompki i sterownika
> podczas braku prądu.
> I jakiś fachowiec mu powiedział, że są takie UPSy które podtrzymują
> przez 3-4 godziny !

Piwnicy znajomemu nie starczy na taki matrix.

> (pobór mocy pompki do 230W, ale nie wiem ile w
> praktyce pobiera)

Pewny jesteś, że aż tyle? To 230V pompka? 100W pompka obiegowa
daje już z 6m podnoszenia. Strasznie mocna - duża chata? Ile to ma pięter?

> Czy to możliwe żeby były takie UPSy aby tak długo podtrzymywały ?
> Mówił, że taki UPS kosztuje ok 300zł.
> Chyba, że ta pompka pobiera z 10 Watów to wtedy to byłoby bardziej
> realne tak ?

Realnie to ma ze 3 biegi, 30W-100W. Pewnie są mocne do dużych budynków.
Jak podpowiedział kolega, możesz pomyśleć o zakupie zwykłego UPSa +
dodatkowego aku.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,