Re: klawiatura-wybor

Autor: Uncle Pete <pkozar_usun_to_at_ucun_to_acn.waw.pl>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 01:15:45 MET

B0L0 wrote:
> czesc
> moja klawiatura z zestawu logitech cordles desktop pro powoli odchodzi
> do krainy wiecznych łowów (zaszkodziły jej to ze przez 5 lat byla tylko
> 2 razy czyszczona-prysznicem:) ) i pora wybrac cos nowego ale nie widze
> nic co by mi odpowiadało. może pomożecie? oto moje wymagania:

Niestety, teraz większość klawiatur, nawet "markowych" to straszny chłam
- niepewnie działają klawisze, wycierają się napisy... Podobno niezłe są
te płaskie Logitechi z "notebookowym" małym skokiem klawiszy, ale jakoś
mi nie pasują. Dlatego nadal używam klawiatury Fujitsu sprzed 12 lat -
nie ma jeszcze nawet klawiszy Windows, ale jest nie do zdarcia (używam
ją cały czas intensywnie, ale nie do gier). Według moich obserwacji
obecnie nieźle spisują się używane klawiatury sprzed kilku lat, których
jest pełno na Allegro i giełdzie w Warszawie. Niektóre wyglądają na
praktycznie nieużywane. Są to klawiatury z różnych biur, do których
kupowało się markowy sprzęt, który po kilku latach jest wymieniany.
Dosłownie za grosze można kupić klawiatury Cherry, Fujitsu-Siemens
(kupiłem ostatnio taką absolutną nówkę za 10 złotych) i inne. Trzeba
tylko uważać na rozkład klawiszy - spotykają się zupełnie egzotyczne.
Oczywiście, wszystkie mają regulowany kąt, natomiast podkładkę pod
nadgarstki, o ile jej nie ma w komplecie, można dokupić oddzielnie.

Pozdrawiam,

Piotr