Re: Ile pamięci do laptopa dla win xp?

Autor: LPoD <chaker_at_pfff.irc.pl.wytnij.pfff>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 20:43:58 MET

Dariusz Lekki wrote:
> Witam!
> Posiadam laptopa IBM ThinkPad 600x (starszy sprzęt)...
> Mam pytanie - ile pamięci kupić aby win xp chodził najbardziej optymalnie?
> Zakładałem, że docelowo będę miał 320mb, jednak dowiedziałem się, że ten
> laptop obsłuży mi również kość 256-megową a co za tym idzie mogę włożyć
> w sumie 2x256+64(na płycie)= 576mb.
>
> Wiem że istnieje zasada, że im więcej tym lepiej, natomiast nie wiem czy
> warto dopłacać sporą kwotę do kości 256 jeśli wzrost wydajności będzie
> niewielki - no właśnie jakiego wzrostu wydajności można się spodziewać?

> [...]

IMO kup jedną 256 - na Allegro widziałem za 159zł dzisiaj.
128 będzie może z połowę taniej, ale jeśli dojdziesz do wniosku, że
jednak przydałoby się więcej (ja np. lubię mieć otwarte wiele programów
jednocześnie, a taki OpenOffice czy Firefox to trochę tej pamięci
potrafią spożyć), to zawsze możesz kiedyś dokupić drugą. Jeśli natomiast
  kupisz teraz 128, to potem będziesz je musiał wyrzucić, albo sprzedać
za bezcen, żeby zwiększyć ilość pamięci.

        ch.