Re: ile może kosztować taki notebook?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 20:09:29 MET

Dnia Sun, 19 Nov 2006 13:00:56 +0100, Aniela napisał(a):
> Ile może kosztować taki sprzęt (orientacyjnie), nowy w sklepie.
> Może ktoś jest na bieżąco, ja nie mam możliwości pogoglowania, a sprawa
> pilna.

> Core Duo T2400 (1,83 GHz)

Tak z ciekawości - na co coreduo? :) Bo serio, niewiele widzę zastosowań dla
dwurdzeniowego procka w notebooku, poza większym poborem mocy...

> Dysk Twardy - 120 Gb

To mocno podbije cenę - 120GB dyski 2.5" to jeszcze rzadkość. Schodząc na
100, a jeszcze lepiej 80GB cena mocno spadnie.

> RAM - 1024 lub 2048 Mb

Tu bez problemu, aczkolwiek 2GB ramu to już zauważalny wzrost ceny. Obecnie
standardem jest 1GB.

> Ekran - TFT 17.1 WXBA (1440x 900)

Tu pewnie sporo się znajdzie modeli - choć nigdy nie rozumiem ludzi co
kupują notebooki które najlepiej by było wozić na specjalnym wózeczku :)

> Karta graficzna - GeForce 7600 - 256 Mb

To trochę bęzie kosztowało - niestety obecnie dominuje intel915 :(

> WebCam 1,3M
> Tuner TV
> Bluetooth

Bluteooth w większości wypasionych notebooków z reguły jest. Ale jeśli nie
ma, to lepiej za grosze kupić na donglu :)
Webcam, tuner tv - jeśli chcesz wbudowane to bardzo zawężają wybór modeli
(nie wiem czy nawet jest taki z wbudowanym tunerem) i znacznie podbijają
cenę. Lepiej podłączyć oba po USB.

To tylko parę luźnych uwag. Co do ceny i modelu - pewnie specyfikację
wziąłeś z ASUSa A7CC-7S001H (spełnia wszystkie warunki), a ten kosztuje
jakieś 7k PLN. Ja osobiście nie kupiłbym notebooka który waży ponad 4kg,
2.5kg to dla mnie dopuszczalne maximum :)

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"