Re: Laptop - forum pomocy (podkrecanie)

Autor: KaNo <fluor_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 19 Nov 2006 - 16:59:32 MET

LprzemekL <zubertowicz@tenbit.pl> napisał(a):

> Witam
> Czy istnieje grupa taka jak pl.comp.pecet tylko, ze dotyczaca laptopow.
> A moze i na tej grupie uzyskam odpowiedzi.
> Chodzi mi o model laptopa, ktory nadaje sie do przyspieszenia
> taktowania procesora dwu-rdzeniowego (mam na oku HP, DELL, FUJITSU) i
> jak zachowuje sie sprzet z przyspieszonym taktowaniem ? (Przegrzewanie,
> uszkodzenia podzespolow dosc szybkie, itp.).

Nie ma takich modeli. Pojedyncze elementy laptopa (procesor, grafika, dysk)
maja pewna tolerancje na podwyzszona temperature. Jednak konstrukcja laptopa
nie jest w stanie zapewnic takiej tolerancji dla plyty glownej, ktora jest
wentylowana tylko w niewielkim stopniu. Stad wielu uzytkownikow podkreconych
lub zle zaprojektowanych laptopow nie bedzie mialo problemow procesorem,
grafika itp. ale wlasnie z padnieta plyta glowna. Sprawdz tylko ilosc postow
na temat wymiany plyty glownej.
Pozdrowienia.