Re: Karty pamięci - tymczasowy trend czy nowa rewolucja?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 09:28:48 MET

Osadnik napisał(a):

> W sprzedaży nie widziałem weicej jak 2GB.

Ja właściwie nie widziałem jeszcze nawet 2GB SD w sprzedaży, a wszystko
co więcej to IIRC właśnie ta następna generacja, w tej chwili
przedstawiono gdzieś pierwsze o pojemności 4SG, perspektywie nawet
kilkadziesiąt mogą pomieścić.

> czytnik i tak AFAIK łapie maksimum 1 GB,
> 2 i pewnie więcej jeśli sie pokaże.

To znaczy myślisz, że kartę 2GB ten czytnik też zobaczy i obsłuży?
Więcej z całą pewnością już nie, bo to już właśnie wspomniana następna
generacja i tutaj jest pewne, że będą wymagały specjalnego czytnika. W
każdym razie to i tak głównie do kamer cyfrowych, zwłaszcza, że wchodzi
HD i muszą przygotować grunt pod tak wielką ilość danych do zapisania.
W każdym bądź razie specyfikacja mojego czytnika wygląda następująco:

Compact Flash: 8MB - 4GB
Microdrive: 340MB - 1GB
MagicStor: 2.2GB
Smart Media: 8MB - 128MB
MultiMediaCard: 16MB - 512MB
RS MMC: 64MB - 512MB
Secure Digital: 32MB - 1GB
Mini SD Card: 16MB - 256MB
Memory Stick: 16MB - 512MB
Memory Stick Duo: 32MB - 128MB
Memory Stick Pro: 256MB - 1GB
Memory Stick Pro Duo: 128MB - 512MB
MagicGate: 256MB (Tylko odczyt)

Więcej tutaj: http://www.apacer.ab.pl/produkty.php?id=er151

Więc jest szansa, że mimo wszystko zobaczy te 2GB? ;)

> 2 testowane u siebie podczas nagrywani map na karte MMC do
> nawigacji.

Ja używam teraz 256 MB w aparacie cyfrowym i wystarczy aż nadto. ;) No i
jeszcze w perspektywie może jakiś odtwarzacz MP3 na wymienne nośniki,
gdy będę zmieniał telefon to też tylko na coś z zbudowanym slotem na
karty pamięci (DLACZEGO T610 nie ma czegoś takiego przy tych swoich 2
MB???) no i jako nośnik danych, jeśli tylko się nieco upowszechnią, bo
na razie do mniejszych danych używam PenDrive 512 MB (zresztą czytnik
też ułatwił mi korzystanie z niego wyprowadzając na przód obudowy
gniazdko USB) a do większych DVD+RW. :)

> 10 zł za 1GiB hm ja jna nośnik RW o podobnej charakterystyce jak dysk
> twardy to jest i tak za niska cena ;)

Dyskietki też były kiedyś drogie i wydawało się, że mają bardzo dużą
pojemność i wystarczającą szybkość zapisu. To samo potem z płytami CD-R,
niektórym kręciło się w głowie na myśl o perspektywie 650 MB do
wykorzystania, kiedy dyski twarde miały po kilka GB, nawet cena nie była
aż tak odstraszająca, bo alternatywą były dyskietki. ;)
Mimo wszystko mam nadzieję, że tendencja spadkowa w przypadku cen tych
nośników się utrzyma i będę mógł wejść do sklepu i lekką ręką kupić
kilka SD 512 MB - 1 GB. :)

# /George Orwell - Rok 1984/