Re: Monitor LCD - 22' - jaki?

Autor: bat <bat_at_qazeta.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 01:27:01 MET

r0ck3t0ki0 napisał(a):
> Witam,
>
> Stoję przed dylematem wyboru konkretnego modelu monitora. Wybór padł na LCD
> 22' wide w formacie 16:10.
> Moje pytanie - czy ktoś z Was posiada poniższy model? Który polecacie? Cena
> jest prawie taka sama...
> - Iiyama PLE2200WS-B (300cd/m2, 1000:1)
> http://www.iiyama.pl/default.asp?SID=&LNG=PL&NAV=236&PROD=7272
> - Samsung SM225BW (280cd/m2, 700:1)
> http://www.samsung.com/pl/products/monitor/tft/monitor20andhigher/225bw.asp
>
> Parametry podobne... szkoda tylko ze Iiyama zdecydowała się na niepotrzebne
> [...]

Od dziś posiadam E2200WS-B - przesiadam się z 19" CRT. Moim skromnym
zdaniem widać wady matrycy TN - "słabe" kolory. Do jasności się muszę
przyzwyczaić... Samsunga nie widziałem. Zakładam że matryca jest ta
sama, elektronika pewnie inna. Samsung dokłada obsługę HDCP na DVI,
Iiyama ma dobrą politykę dotyczącą "bad pixel"'i... Nie da się regulować
wysokości panelu (tylko nachylenie)

Na razie testuje na D-DUB, bo jak się okazało w zestawie nie ma kabelka
DVI.

Widziałem wcześniej 19" Fujitsu-Siemens na matrycach MVA, kontrast,
kolory i kąty były dużo lepsze. Ale cena też :-D Więc zdecydowałem się
na 22" wide... Fajnie się ogląda filmy :-D

Pozdrawiam,

Sebastian