Re: Karty pamięci - tymczasowy trend czy nowa rewolucja?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 17 Nov 2006 - 09:25:04 MET

Bucz napisał(a):

> oczwiscie... kiedys rynek sie w koncu nasyci... tak jest zawsze ze
> sprzetem komputerowym

Czyli krótko mówiąc są perspektywy, że w przyszłości zakup tego czytnika
kart okaże się dobrą inwestycją. ;)
W końcu pamiętam czasy, kiedy płyta CD-R kosztowała powyżej 10 zł...
Teraz tendencję do spadku cen widać także w przypadku nośników DL i
DVD-RAM. Pamiętam, że jeszcze kilka lat temu czytałem artykuł o wejściu
nośników DataPlay, jakiś czas później, gdy sprawa ucichała ktoś jeszcze
próbował je reanimować i już wydawało się, że wejdzie standard
maleńkiego nośnika optycznego dla urządzeń mobilnych - palmów, komórek
itp. Wtedy jeszcze wydawało mi się to zasadne, bo co by tu nie mówić -
karty pamięci kosztowały krocie i nadawały się właściwie tylko na dyski
twarde (kupić, zaszyć w urządzeniu i korzystać), bo używanie tego jako
nośnika wymiennego było bądź co bądź ryzykowane - zawsze można zgubić
itp., a poza tym ogromny przelicznik MB->zł. :)
Teraz jest już o wiele lepiej - urządzenia mobilne mają sloty na
zewnątrz obudowy, można spokojnie, na gorąco podmieniać karty, a cena
chociaż ciągle wysoka, to już nie na tyle, żeby popadać w głęboką
depresję po zgubieniu 256 MB. ;) No i mamy nową generację urządzeń,
które jak się wydaje mogą zastąpić discmany, np. odtwarzacze MP3 na
SD/MMC. Mimo wszystko wersja z zaszytą na stałe pamięcią prędzej czy
później daje o sobie znać - mi niecały rok temu wydawało się, że jak na
moje potrzeby 256 MB to dosyć dużo. ;)

> glupi przyklad... chinczyki wypuszczaja jakis shit/gadzet np.
> podgrzewacz do herbaty na USB - wala tego na polske kontenerami i cena
> zaczyna sie od 40zl - po 1 moze 2 latach to samo idzie na allegro za
> 2-3zl - i dalej im sie oplaca produkowac pchac 10 tysiecy kilometrow -
> zaplacic podatek sprzedac i zarobic

W gruncie rzeczy jakby na to nie patrzeć, to karta pamięci jest
najzwyklejszym w świecie układem scalonym, a wraz z rozwojem technologii
szpada koszt produkcji - procesory na których kiedyś opierały się drogie
komputery dzisiaj też są chętnie używane przez elektroników w rozmaitych
kontrolerach itp, tyle tylko, że kupić je można za kilka zł. ;)
Pytanie tylko ile czasu będzie musiało upłynąć, zanim zakupu karty
pamięci będzie się dokonywało na luzie, jak płyty CD/DVD lub dyskietki,
a nie planowało dokładniej ze względu na dosyć wysoką cenę. ;)

BTW co to są karty xD? Są zgodne z jakimś starszym standardem, czy to
znów jakiś nowy wynalazek? ;)

# /George Orwell - Rok 1984/