Re: mój zestaw (pod Scythe Ninja)

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 16 Nov 2006 - 13:28:11 MET

Daniel Chlodzinski <dch@spam.precz> wrote:

> I nikt Ci nie poradzil bezkonurecyjna Asrok DUALSATA2 lub nowsza VSTA
> ? Pyty na chipsecie Uli z pelnym AGP i PCI-E ? Szkoda bo plyta tania
> (200zl) i dobra.

            Jako posiadacz 939Dual-SATA2 moge tylko potwierdzic, z tym ze ktos
mnie tu ostatnio uswiadomil ze sa juz praktycznie nie do dostania, ew.
koncowki za spore juz pieniadze - powyzej 300 zl. Co do "chialem miec
Asusa" - nie wiem czy w plytach na VIA pod S939 Asus tez to spierniczyl,
ale na nForce mialy one zle zaprojektowane zasilanie PCI 5V i w efekcie
konkursowo sie palily przy obciazajacych linie 5V na PCI kartach jak SS2.
Najsmieszniejsze jest to ze w "budzetowym Asusie" czyli Asrocku nie bylo
z tym problemu. W sumie jedynym rozsadnym argumentem za VIA moze byc dobra
obsluga wbudowanych komponentow pod linuksem - na ULI1695/1573 sa z tym
problemy - uruchomienie dzwieku czy sieciowki pod praktycznie kazda
dystrybucja wymaga recznego dlubania, a w przypadku braku sieciowki z palca
i tym samym lacznosci ze swiatem jest to mocno denerwujace.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl