Re: Najszybszy procek + p³yta na SD-RAM

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 15 Nov 2006 - 11:51:07 MET

Dnia 11.11.2006, Gl12d4 napisa³(a):

> Mam co¶ takiego w³a¶nie.
> Shuttle AK32A: http://eu.shuttle.com/archive/en/ak322.htm.

Dok³adnie o czym¶ takim my¶la³em. Mia³em tê p³ytê i faktycznie by³a
¶wietna, ale lepsza IMO jest p³yta EPoX na tym chipsecie (nie pamiêtam
modelu, ale OIDP robili tylko jedn± tak± - do znalezienia na Ich WWW).
Mia³a du¿o lepszy BIOS, bardziej rozbudowane monitorowanie temp., obr.
wentyli, itp. (w tym odpowiednia tabelka przy starcie). Sprzeda³em j±
kolesiowi i u¿ywa jej do dzi¶ z AthlonemXP 2600+ i ZTCW jest zadowolony.

> Zalety:
[...]
> - podnoszenie FSB co 1 MHz (od 100 do 166 MHz). Nominalne FSB to 100 i 133
> MHz,

Hmmm, ale przy tym chipsecie nie poleca³bym zabaw ze zmian± FSB ze wzglêdu
na jednoczesn± zmianê taktowania PCI. (Chyba wszyscy wiedz± czym to grozi?
Jak nie, to jest w archiwum - by³o setki razy. ;D)

> Wady:
> - AGP x 4 ale ja nie gram, wiêc dla mnie to nie wada,

IMO to akurat a¿ tak nie "boli". ;P

> - brak zintegrowanej sieciówki,

OIDP EPoX ma.

> - USB 1.1 bez mo¿liwo¶ci podniesienia (przynajmniej ostatnia dostêpna
> akyualizacja BIOS tego nie za³atwia).

A tu nie jestem pewien, ale raczej te¿ USB 1.x.

> Generalnie polecam. Chodzi³a stabilnie na SDR jak i teraz na DDR.

Ja te¿. Zarówno Shuttle jak i EPoX. Tego drugiego kilka lat temu kupi³em
na Alledrogo za 15z³ z "udupionym" BIOSem. Jak wspomnia³em wcze¶niej
dzia³a do dzi¶ - zasilany ModeComem nie ma problemu z kondensatorami. ;P

--