Re: Najszybszy procek + płyta na SD-RAM

Autor: Gl12d4 <gl12d4_at_W-Y-T-N-I-J-T-Ogazeta.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 15:53:32 MET

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości
news:dhhgb10n95z9.dlg@smutas.org...

> IMO najlepszym rozwiązaniem byłaby jakaś płyta gł. SocketA na KT266A
> z obsługą SDR i DDR SDRAM , do tego odpowiednio AthlonXP na FSB133.

Mam coś takiego właśnie.
Shuttle AK32A: http://eu.shuttle.com/archive/en/ak322.htm.
Czipset VIA zatem bezwzględnie na czysty system instalujesz 4in1/hyperion.
Potem hula elegancko - od trzech lat zero problenów (nówkę kupiłem padniętą
;), ale mi wymienili w sklepie)
Używam z Athlonem XP 1700 (0,13 mikrona, Thoroughbred):

Zalety:
- 2xSDR i 2xDDR (oczywiście albo jedno albo drugie)
- zmiana mnożnika co 0,5x (przy odpowiednim procku),
- podnoszenie FSB co 1 MHz (od 100 do 166 MHz). Nominalne FSB to 100 i 133
MHz,
- regulacja napięć,
- wszystko bezzworkowo,
- maks. zegar - 2GHz przy Athlonie XP 2600 (na 133 MHz)

Wady:
- AGP x 4 ale ja nie gram, więc dla mnie to nie wada,
- brak zintegrowanej sieciówki,
- USB 1.1 bez możliwości podniesienia (przynajmniej ostatnia dostępna
akyualizacja BIOS tego nie załatwia).

Generalnie polecam. Chodziła stabilnie na SDR jak i teraz na DDR.

> BTW. Pomijam już zasadność/sens takiej inwestycji. ;P

Też obecnie nie widzę sensu pchania się w SDR ;)

Pzdrw
Gl12d4