Re: apropos dual channel

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Wed 15 Nov 2006 - 09:52:21 MET

hatschi napisał(a):
> Witam
>
> Czytalem rozne opinie na temat sprawdzania czy pamieci producentow ktorych
> nie ma na vendors list producenta plyty glownej, pracuja w dual channelu,
> nie jestem do konca pewien ale czy jesli przy starcie systemu dostaje pod
> typem procesora informacje biala czcionka o ilosci pamieci i trybie dual
> channel oraz windowskowski cpu-z podaje w zakladce memory "Channels # -
> Dual" to moge byc pewien ze pamieci te pracuja jako dual ? i pytanie o
Tak to mozesz byc pewnien ze pracuja w dualu. Po pierwsze jesli pamieci
dzialaja i sa wykrywane w trybie dual channel to nie trzeba dalej wnikac...
Dla pewnosci mozeszpuscic MemTest86+ 1.65 - jak nie bedzie bledow to
100% pewnosci ze jest ok.
> timing pamieci, sa to 667Mhz, jakim programem sprawdze czy rzeczywiscie
To nie sa timingi - 667MHz to czestotliwosc z jaka pracuje RAM
> pracuja z ta czestotliwoscia ? cpu-z podaje 335Mhz, czy to nalezy liczyc x2
> ?
Tak - tak zwany mnoznik magistrali pamieci (zaleznie od BIOSu sa rozne
mozliwosci ustawiania mnoznika dla pamieci - przewaznie x2, x2,5)

Pzdr, OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi światełko w tunelu.