Re: nagrywarka dvd

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 14 Nov 2006 - 12:46:25 MET

Hikikomori San napisał(a):

> Serio jest az taka przepasc? Nie zauwazylem... Od lat, wielu lat kieruje
> się jedna maksymą - kupuję to co aktualnie jest w sklepie. Jeszcze mi
> sie nie udalo zajechac zadnej nagrywarki, anie stracic jakichs danych...

Jakby to powiedzieć... Jakość zapisanej płyty da się zmierzyć na
podstawie kilku rodzajów błędów zgłaszanych przez napęd - podstawowe to
PIE/PIF, ale również Jitter, POE, POF itp. Każda płyta czyta się z
błędami, jednak użytkownik tego nie dostrzega ze względu na system
korekcji, który jednak nieskończenie doskonały nie jest. Dlatego te
błędy muszą trzymać się poniżej określonych poziomów. Na podstawie tych
danych można określić jak radzi sobie dana nagrywarka z nagrywaniem
danych nośników.
Tutaj pojawia się kolejny problem, bo właściwie każdy z napędów zwraca
te błędy nieco inaczej, stąd trwające od dawna spory między
użytkownikami produktów różnych film o to, który jest jedynym
wiarygodnym. ;) Niektóre nie zwracają ich wcale rzecz jasna, jak np. LG. ;)

Ja dysponując takimi informacjami wolę wybrać zwyczajnie napęd lepszy,
chociaż trochę. Ktoś, kto się tym nie interesuje pewnie nie zauważy
różnicy. :)

# /George Orwell - Rok 1984/