Re: zestaw pod Scythe Ninja

Autor: Tomasz Stafinski <stefan_at_jenot.telektrim.pl>
Data: Mon 13 Nov 2006 - 23:42:52 MET

On 2006-11-13, Jacek Popławski <jpopl@interia.pl> wrote:
> Postanowiłem w końcu wymienić płytę, zależy mi na slocie AMD i ciszy,
> więc wybór padł na:
> - Asus K8U-X
> - AMD Sempron 2600++ na 754
> - Scythe Ninja Plus
> Czy ktoś się orientuje czy Ninja ochłodzi to w trybie pasywnym? A może
> kupić szybszy procesor? Na ciszy zależy mi bardziej niż na wydajności CPU.

Żeby schłodzić proca bez wentyla, Ninja potrzebuje dobrego obiegu
powietrza w budzie. Z Sempronem 2600+ nie powinno być żadnego problemu,
tylko przydałby się jakiś wentylator z regulacją obrotów z tyłu budy, bo
grawitacyjnie z lekką pomocą wentyla w zasilaczu może nie wystarczyć, no
chyba, że kupisz jakąś całkowicie aluminiową obudowę, np TT Shark, ale
taniej wyjdzie założyć jeden wentylator.

Ja podszedłem trochę inaczej do tematu. Wentyli mam w kompie sporo, ale
wcale ich nie słychać (no może Silencera na grafice przy dużym
obciążeniu). Mam X2 3800+ na S939. Na Ninję założyłem Fandera 120
skręconego na 900rpm (niesłyszalny), dodatkowy Fander 120 z tyłu budy
(też 900rpm), Fander 90 z boku budy dmucha na grafikę (też 900rpm), no
i jeszcze wentyl w taganie. W tej chwili słyszę lodówkę w kuchni, która
jest z 10m ode mnie, kompa wcale. Buda to Chieftec LBX-01BBB - Ninja
mieści się praktycznie na styk. Temperatura w idle (z wyłączonym C&Q,
proc wykręcony na 2,5GHz) to jakieś 35 stopni, w stresie (teraz akurat
kompiluje się firefox 2.0) 38 stopni. Chipset 24 stopnie, w okolicach
grafiki 21 stopni.

Jedynym problemem jest to, że przy każdym uruchomieniu kompa bios
krzyczy: CPU Fan Error. Można wyłączyć alert, ale wtedy przestają
działać sensory.

Pozdrawiam,

--
Tomasz Stafiński