Re: Zamiast obrazu partycji...

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 13 Nov 2006 - 02:04:48 MET

"Michal AKA Miki" ej8ekq$vb4$1@news.onet.pl

> Obraz partycji zawiera nie tylko pliki, ale rowniez informacje z Master Boot
> Recordu i Boot Sectora dysku twardego.. takze samo kopiowanie plikow nie
> wystarczy - to nie jest to samo.

A w celu jakim te 'informacje z Master Boot Recordu'? :) Może i jakoweś obrazy
(bo to z obraźliwością różnie bywa) i zwierają te informacje, ale chyba są one
zbędne. :) Obraz partycji natomiast zawiera informacje z BooTSektora, ;) który
oczywiście jest (lub bywa) znacznie dłuższy, niż sektor. :) 1 sektor to 512 B.

-=-

Skopiowanie pod DOSem plik po pliku raczej odpada -- DOS niekoniecznie obsłuży
długie nazwy, natomiast budowanie obrazka partycji i odtwarzanie jej z obrazka
jest prostsze od kopiowania plik po pliku. Jeżeli jednak musisz/chcesz plik po
pliku -- użyj TotalCommandera (lub jego rozbudówek typu TC UP i TC Power Pack)
i kopiuj pod okienkami. Niestety w ten sposób raczej ;) zawartości BootSektora
nie skopiujesz, więc partycja będzie niekompletna. Do budowy obrazków partycji
polecam Paragon. Za jakiś czas może szarpnę się na gazetkę z Acronisem -- może
wtenczas polecę też Acronisa; na razie mnie nie stać na wydatek rzędu 1000 gr.

--b, czyli spacja, czyli coś, czego nie widać, a jednak ponoć się przydaje. ;)
(_______) leszekc@@alpha.net.pl | |