Re: LCD 19" do 1500PLN

Autor: Cmoxy <cmoxy_at_abcdefgh.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 18:27:32 MET

> Matryca TN. Ja bym go nawet nie brał pod uwagę.

cytat
"Jako, że czas już najwyższy, a i zapasy w lodówce się skończyły,
postanowiłem skrobnąć posta w tzw. międzyczasie.

Jakiś czas temu dokonałem zakupu Belineii 102035W. Ostatnio znajomy musiał
wybrać sobie monitor. Niestety matryce VA nie wchodziły w rachube. Pierwszą
propozycją był zwycięzca z testu LCD 17" w kategorii cena/jakość Benq93G.
Gdy już sytuacja była praktycznie przesądzona, postanowiliśmy sprawdzić ile
kosztuje 19" -> około 100zł więcej. Klamka zapadła - warto go wypróbować.

Razem z kumplem kompa używamy mniej więcej do tego samego: amatorsko grafika
(photoshop, flash) na potrzeby WWW, kodowania, filmy oraz gier.

Po zakupie postanowiliśmy od razu przeprowadzić testy porównawcze (dla
porównania ceny BenQ 890zł, Belinea 1800zł).
1. Na początek odwzorowanie odcieni szarości.
Na obydwu monitorach wyświetliliśmy specjalnie spreparowane bitmapy -
gradient linearny i radialny. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się,
iż matryca TN w BenQ potrafi wygenerować bardziej gładkie przejście od mojej
S-MVA). Duży plus dla BenQ
2. Kąty widzenia.
Otóż z praktycznego punktu widzenia duże liczby mnie zupełnie nie
interesują - a jedynie warunki standardowego użytkowania. Na szczęście i tu
BenQ nie zawodzi, spokojnie da się ze znajomymi obejrzeć film, pomimo dużej
powierzchni - nie ma problemu z "zmianą koloru" na górze/dole monitora.
3. Czas reakcji.
Praca w środowisku 2D na obydwu monitorach przebiega bez problemowo, żadnych
okropnych śladów za kursorem - nic z tych rzeczy.

Warto by było coś powiedzieć jeszcze o kolorkach. Otóż BenQ na domyślnych
ustawieniach daje troszkę za dużo zielonego, co było delikatnie widoczne
podczas testu gradientów. Próba korekty ustawień sprowadza nas do otrzymania
obrazu z lekkim nadmiarem barwy niebieskiej. Zatem ujawnia się tu pewna jego
wada.
Nie mogę jednkaże przeoczyć faktu, iż na Belinei też w nieznaczym stopniu
(znacznie mniejszym niż BenQ) można zaobserwować nadmiar niebieskiego.

Wnioski.
Na obydwu monitorach pracuje mi się bardzo dobrze. Początkowe obawy co do
jakości matryc TN zostały rozwiane. Opisywany benq jeśli tylko nie będziemy
go używać do prac związanych z drukiem, będzie on bardzo dobrym wyborem -
osobiście uważam, że jest tak dobry jak moje mva- zatem jeśli nie widać
różnicy - po co przepłacać?
Pozdr."