Re: nośniki

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 16:17:17 MET

axell napisał(a):

> Moja pierwsza nagrywana płyta CD (mało znanej firmy która już chyba nie
> istnieje nawet) z '97 jeszcze żyje i trzyma się dobrze po 9 latach ale
> czego to dowodzi ? Niczego, bo równie dobrze mogła być być dawno na
> śmietniku. Jak dla mnie wypalana płyta CD /DVD nie jest przeznaczona do

I tak i nie - zgadzam się z opinią, że płyty CD/DVD nie są przeznaczone
do PROFESJONALNEJ archiwizacji, do tego służą m.in. nośniki
magnetooptyczne. Jednak zdecydowanie sprzeciwiam się demonizowaniu płyt,
mówieniu, że ich trwałość można liczyć co najwyżej w latach itp.
Oczywiście - dobra płyta też może paść... Ale o czym to świadczy?
Jednak praktyka pokazuje, że te lepsze (droższe) płyty padają o wiele
rzadziej niż jakiś tani szajs mało znanych firm.

# /George Orwell - Rok 1984/